Tuesday, July 12, 2011

sesape pun boleh masuk campaign nih...try it

di sebalik sebuah senyuman itu tersirat segala suka dan duka...

hadiah yang terbaik buat seorang ibu adalah doa dari seorang anak...... luv u mak..
http://says.my/arkuchik/proton​-person-dj-lin

sepet story_kalau la dia tahu…..



assalamualaikum semua...

haii peeps.. . kite sekarang nih tengah sedih.. compius pun ada.. ermm serabut kadang2 rasa tak sedap hati pun ada.. ya allah jauhilah aku dari perkara-perkara yang tidak diingini..

kite ada kenal someone nih..hati baik, lemah lembut, pemalu (ye kerrr :P) hehek kdg2 la.. tapi dia nakal..suka wat lawak.. semakin lama kenal dia nih rasa macam dia tak dak perasaan pun ada gak.. ala biasa la control macho gitu.. hehe kite baru ja kenal dengan dia.. dalam 2 minggu cam tu.. tapi bila kami jumpa wat macam dah lama kenal.. haha kite pun pelik.. cam na boleh jadi rapat cam tu … biasa la tu dah jodoh… cewahhh.. hihihih
biasa la bila dah kawan nih faham2 je lah kan…. selalu msg selalu calling2… tapi…. ermmm tah la..

sebenarnya kite dah suka kan dia.. Cuma kita takut nak bgtau dekat dia.. yang kite suka dia.. kite tak dak sesapa pun.. msg ke call ke dengan dia ja.. sebab kite nih tak reti nak msg banyak2…. lagipun.. kite tak da peminat.. huk.. cewah wat touching lak.. hahak kite selalu tunggu dia msg dia call.. kdg2 kite pun selalu msg call dia tapi nak wat cam na dia keja so kite kena la faham kan…..
masa berlalu dengan pantas…. begitulah jugak dengan hubungan kami.. Cuma sekarang dah jarang msg call maybe dia tak dak kredit kot… takpe la kite cuba faham… Cuma ada kala tu kite susah nak faham……

kite rindu sangat dekat dia… tapi kite rasa kite tk dak hak pun nk bgtau.. entah2 kite ni Cuma tepuk sebelah tangan ja… kite selalu fikir macam… coz kite selalu jugak bagi hint kat dia.. selalu jugak gtau dia kite ssyang sangat dekat dia… tapi sedih kan kalau kite nih seorang perempuan yang selalu meluahkan isi hati…. tapi dia…….
hati kecil kite selalu sedih… kite dah wat ignore dah pasal nih.. kite dah fikir tak nak taruh harapan yang tinggi dekat dia.. sebab kite dengan dia jauh sangat.. tapi kuasa tuhan kan.. dia dah bagi 1 perasaan yang istimewa sangat…

tak salah kan dalam islam kite cuba mengenali seseorang dengan cara yang betul…Cuma seorang yang islam itu yang membuatkan ia menjadi salah … betul dalam islam couple itu haram.. tetapi sebagai manusia itu sendiri yang membuatkan ia haram kan.. islam tak larang kan seseorang itu mengenali seseorang yang dia sayang… so renung2 kan lah…

ermmm ceramah la plak.. actually nasihat tu dari kawan baik kite.. nasihat yang sangat berguna kan kan.. 15/7/2011 nih result upu kuar…. kite sedang tunggu keputusan tu lah insyaallah kalau diizinkan Nya dapat lah sambung degree… kengkawan doakan kite erkk… sekarang masih lagi usaha mencari pekerjaan.. hehe relation kite dengan dia.. masih berkawan.. dia pernah cakap dekat kite kalau ada jodoh ada la.. betul so kite sekarang amik yang positif lah.. better single rite..
Cuma kite nak luah kt sini kalau la dia tahu yang kite betul2 sayang kan n rindukan dia… mesti best kan…..huhuhu


kalau la dia tahu yang kite selalu tengok pic dia dekat desktop background kite…………….
kalau la dia tahu yang kite selalu tengok msg2 dia yang lepas…….
kalau la dia tahu yang setiap kali kite sembahyang kite selalu doakan dia……………………………
sesungguhnya hidup nih kita tak kan dapat apa yang kita inginkan dia………………..sesungguhnya kalau itu takdir nya kite terima seadanya…. rite… :)

ok enough2 tak mau sedih2.. hehe announcement… kepada shopahorlic nanti kita akan upload entry yang terbaru pic2 handbag yang terbaru k.. coz kezen kite ada jual handbag.. cantik2 sangat.. ok tunggu yerkk…. daa……..
peepsss!!!!!

Monday, July 11, 2011

penggangur terlampau

Assalamualaikum... dear peeps...

story lagi.. yup kite nak story lagi... sehari 2 3 kali kite nak update entry kite.. hehek :D biorlah..hahaha

malam nih cita pasal apa lak ye.. ha cita pasal kite larh.. tak abis lagi sebenarnya..
cerita nya begini hehek :P

ala cita pasal kite g mintak keja 2 hari ja tapi.. Allah ja yang tahu betapa terseksa nya kite.. baru lah kite sedar rupanya bukan senang nak dapat keja.. yela kalau senang tak la susah-susah nak mintak keja kan.. kan.. short story la.. leha g jalan-jalan di sekitar bandar kangar sedap la skit dengar kan.. hehe tertiba terjumpa iklan jawatan kosong SALES MAN by Nissan Company.. so kite pun g la tanya cam na keja gaji and qualification.. ha dah dapat semua maklumat tu kite ape g cam berminat lah.. esok kena hantar resume..

keesokan hari nya nak g hantar resume.. ingatkan hantar je lah rupa-rupanya immerdiately interview... ha apa g nganga la kite.. huhuk
lebih kurang 1 jam setengah dengar assistant manager tu ceramah..fuhhh masuk telinga kanan kuar telinga kiri.. huk :(
salary yang ditawarkan rm 500 jerk.. esok 8.30 pagi masuk keja.. wawawawa terkejut beruk kite apa g... so keja dah dapat la..

tapi esoknya kite tak p keja tu... haha coz kite dah fikir 2 3 4 5x dah sampai masak kite fikir kite tak nak keja situ lah.. sebab dia gaji skit.. ngee demand nyer!!!!
heh tak lah.. kite fikir kite bukan nak jadi staff di situ pun..kite cuma nak wat part time je.. so better i release this job for someone who really-really need it.. rite.:)

so moral of the story kepada kengkawan semua bersedia lah sebelum p interview..
jangan sia-sia peluang yang ada n pilih la keja yang baik-baik n sesuai dengan kite gitu ye... hehe


alala.. smart tak??? office kite nanti.. insyaallah.. hahahaha

so sekarang kite mengganggur lagi la nampak nya.... huk
ok thats tonite... bbye peeps..

marriage!!


assalamualaikum... dear blogger..
pic untuk first entry nih sebenarnya bukan kite lah... heheh saja suke-suke..
biasalah girlz sekarang ni kan suka berangan bila la nak dapat macam nih... hehe sama la macam kite pun... teringin sangat... hehe
ok tak nak cita panjang-panjang.. sekarang ni kite tak dapat keja lagi.. sedih ngat.. huhuk ermm ayat selalu dengaq tanam anggur kat umah.. ermm cam tu lah kite pun tiap-tiap ari.. sebab tu tiba-tiba boleh pulak berangan nak kahwin.. hihihi so u olls semua nak kahwin dengan sapa nye nanti.. orang kaya, orang miskin, orang muda, orang tua, hihi pilihan keluarga atau pilihan hati.. so pilih lah yang terbaik nye kawan-kawan..

Kadang-kadang dengan sapa pun kita pilih tak semestinya akan menjadi teman hidup kita kan.. semua dah ditakdirkan oleh yang Maha Esa.. Jodoh ditangan Tuhan..
apa-apa pun usaha.. an an.. heheh cewah motivate pulak..

huhuhu cita pasal kite pulak sekarang nih single mingle.. cewahh.. hahak sebenarnya tak nak fikir benda-benda alah ni.. tapi nak wat cam na hati seorang perempuan kan.. hati kite mudah sangat sayang kan seseorang.. coz kite nih hati cute, sensitif, pemaaf, pemalu (sikit lar :P) cita yang baik-baik dah la yerk..

dulu-dulu an.. ada bf.. tapi dah break maybe tak ada jodoh.. baru 2 bulan.. kite terima seadanya.. huk.. walaupun putus tak frust tau.. sebab kite tau ada hikmah disebalik kejadian ini.. sedih tu ada la jugak.. tapi alhamdulillah sekarang allah datangkan kite dengan kawan-kawan yang baik keluarga yang penyanyang and someone yang special.. hihi jengjeng ha.. nanti kita story-story ehh..


Berbalik cita asal.. sebenar nya pic nih nak cita pasal bestfrenz kita sayang sangat-sangat dekat dia.. kisah hidup dia macam novel.. best sangat-sangat.. huhu k nanti story dari kite untuk entry yang terbaru k... enough for the beginning today.. hahak... ha kite baru upload lagu jangan lupa layan dulu tau........ peeps.. bubye

Sunday, July 10, 2011

new life begin



assalamualaikum...
hai hai.. hehe huhu haha sekian lamanya kite tinggal dunia blogger nih.. kini kembali dengan penuh cerita suka duka, manis tawar pahit kelat semua ada....
untuk permulaan nih cukup lah semua mengenali diri dengan nama solehah a.k.a leha.. kadang-kadang ada jugak yang panggil kite miss leha, s.leha, leh an samething2 yang pelik-pelik.. hehe
ape-ape pun takpe.. yang penting hepy kan..
kite baru lagi dalam blogger nih.. hope kengkawan semua blh tunjuk ajar kan er.. tunjuk ajarku.. sifu.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...