Tuesday, October 30, 2012

Cikgu Solehah: the beginner

assalamualaikum...

Once upon a time, on my way to pejabat kerajaan negeri perlis by kancil turbo... plus feeling in the rite mood with listened a butterfly sound by melly koeslow.. goeslow la. molek kit sebut. aipp korang nih...


Ketika waktu mendatangkan cinta

Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah

Patut ker aku pilih dia. give him a chance.. bytheway for what?? im not feeling anything with him. oh my gucci. serabut urat saraf aku.. erghh malas nak fikir lah cik leha aih.. ada jodoh ada la. tertiba teringat ayat nih. sepet selalu kata dekat aku. walhal. huh siriyus sepet im totally disapointed wif u. cakap lain buat lain.  
Time aku nak jadi single time nih juga la dia nak datang. Baru nak berpoya-poya. baru nak sucikan hati aku. ermm dia mai dah. kotak hati selalu fikirkan dia, kenapa dok fikir pulak kata tak nak fikir. kejap fikir kejap tak. sawan ke kau cik leha. aip mulut jangan over u. heh rasa dihargai. itu lah yang aku rasa. well insyaallah aku akan pertimbangkan. dia pulak kata nak lamar aku. loving after married. ohsem gile memang aku tengah cari candidates yang sesuai nih. haha nampak sangat kan tak sabar. umur dah pelan-pelan naik dah nih. dah orang nak dekat kita kan tunggu apa lagi. itulah mudah berkata-kata tetapi tidak mudah menunaikan..  


Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu


meeting meeting!!! tak pernah nya  PUNCTUAL always late. cik leha kenapa da dengan kau. bila nak berubah. boleh pulak berangan padahal kangar dengan arau lebih kurang 12 kilometer aja 20 minit sampai la.. lari lintang pukang. park kereta pun ikut suka mak ayah aku jer park dekat tapak oku. sampai depan pintu lif aku tersepit pulak. adeyh merah muka aku. dah la ada mamat hensem dalam tu. aduhhh malu beb alang-alang dah malu, terus aku buat muka tak tahu malu. cakap macam orang kelin noh. 

Menyelinap masuk dalam dewan, penceramah siap jeling maut plus seksi lagi tau dekat aku. lewat sejam dow, suka aku dapat publisiti free nih. dah la aku sorang ja yang paling muda. hot lagi. class kau jah. untung la saham tengah naik kan. phieww nasib la diorang tak marah sebab bunyi bising heels aku. pak pak pak. 
Sejam berlalu, dua inci lagi dagu aku nak cecah meja sudden henset bunyi. tersentap jantung aku. biji mata terus bolat cuma tak terkeluar ja lagi. semua orang pusing tengok aku. nasib aku sempat pickup phone purple berry aku tuh. menyorok bawah meja. 

"hello sapha nigh. tengah meeting nih." terus pitching aku lari. sengau lak dah. 
hello cik solehah i am mdm tan from JPN? Boleh saya bercakap dengan cik solehah sebentar?"
aiyakk lu tak da paham ka nyonya gua ada meeting sekarang.. cop-cop dari JPN ada apa ya.
terus berubah fikiran. yes2 you can. i am solehah why ya madam... 
"kamu ditawarkan untuk menjadi guru sandaran. kamu mahu? tetapi untuk satu bulan. 
apa? satu bulan saja. pastuh aku nak keja apa lak. 
"untuk gantikan guru bersalin. saya mahukan guru sandaran dengan kadar segera." 
ya ya boleh-boleh madam. yuhuuuu prapppp terhantuk meja. 

Tertiba segerombolan suara macam ganas ja bunyi.. shhhhhhhhhhh aduhh ape lah kau cik leha. malu kot. sangat-sangat ok. rasa macam tak nak keluar ja dari bawah meja. tapi dah penceramah tu siap wat announce lagi pakai mic. malu aku nak tak nak kena tunjuk muka jugak la. malunya.. sebab ada dato seri' haa MB perlis kau. amik kau tapi dia senyum kat aku manis je. phieww kus selamat.

Yup im accepted. alhamdulillah tak pernah aku bayangkan dan tak pernah terlintas sikit pun di benak hati aku untuk bergelar seorang guru. kekurangan diri serba penuh dengan kelemahan how come this is came true. tudia. Walaupun tempohnya tak lama tapi aku tetap bersyukur bukan senang nak dapat guru sandaran pada kelulusan gred DBA 29 boleh jadi cikguu.. terus nyanyi seee.. lamat pagi cikguuu.teeett 
heeeh alhamdulillah dan percayalah pada ketentuan Ilahi tiada apa yang mustahil..

                                                                   _____Alhamdulillah_____




 p/s: please fokus
thanks for reading







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...