Monday, January 30, 2012

Yang Benar tetap Benar

assalamualaikum.. 

sign in muka buku, check notification, klik and then read status frenz.. and then klik home..
scroll down.. wait…… i see something from abg ben status..  




diupdate oleh miss hazanis daripada blog nya “love is cinta” suka leha bila baca blog dia.. dengan header dia yang kemas.. betul kata abg ben “kemas segalanya… kena antara satu sama lain”



entry tersebut tentang seorang wanita pertama Malaysia.. juga seorang tokoh wanita, siapa lagi kalau bukan Datin Seri Rosmah Mansor.
kredit to adik Muhammad Muizzuddin bin Zaini yang berani menyuarakan pendapat beliau dalam  Surat Terbuka untuk Datin Seri Rosmah Mansor.

dalam surat tu dia menyatakan ketidak puasan hatinya terhadap Datin Seri.. sama juga seperti saya.. sememangnya tidak berpuas hati.. tapi kesedaran di mana kita berdiri.. membuatkan saya hanya boleh membaca dan melihat di media hari ini tanpa berkata apa-apa serta mulut lidah terkunci dengan rapatnya..

tapi bagi adik Muhammad Muizzuddin, dia seorang yang berani kerana berani menghantar surat kepada datin Seri.. saya sangat setuju, sampai bila lah.. rakyat malaysia nak tunggu lagi kan.. hanya untuk melihat pemimpin kita berubah.. kepada seorang muslim yang sejati.. 

jika nak ikutkan saya pun bukan seorang yang waraq sangat pun siapalah saya nak bercakap mengenai isu-isu sensitive macam nih kan.. belajar hanya lah setakat diploma sahaja, masih lagi bertudung lilit sana lilit sini.... tapi sebagai seorang perempuan.... apabila seorang individu lain mengutuk pemimpin kita mestilah terasa panas kan.. panas dengan kebenaran yang tidak dapat disangkalkan lagi….. jika melihat kepada cara hidupnya ternyata ia adalah satu kebenaran yang terlalu sukar untuk diterima… tetapi itu adalah rezeki daripada yang maha Esa untuknya….
akhirnya kita hanya mampu berdiamkan diri saja, kan….


dia seorang pemimpin tapi bagaimana harus dikatakan lagi kalau beginilah pemimpin kita sudah tentu semua pengikut nya marah dan tidak suka kan..kebenaran jelas di depan mata.. errmmmm je lahh.
Cuma mendoakan yang terbaik untuk dia…

seorang lagi tokoh wanita menjadi pujaan leha kini adalah diva Malaysia yang tidak asing lagi di Malaysia penyanyi wanita no.1 negara siapa lagi kalau bukan
Dato Siti Nurhaliza


I very adore dato’siti.. kerana bakat yang ada pada beliau yang dianugerahkan oleh yang Maha Esa..
peminat-peminat dato siti pun marah kalau ada orang lain yang memburuk-burukkan beliau kan.. ermmmmm so berubahlah.. kalau tutup tu tutup lah seeloknya.. Dato siti pakai tudung lagi cantik… kan kan.. well saya peminat dia k.. hanya mampu mendoakan dia akan berubah….  

daripada hanya mengkritik dalam laman social muka buku dan twitter sahaja untuk apa kan.. kalau dah tak puas hati beranikan diri face to face.. walaupun kepada perdana menteri sendiri kalau berani nyatakan pendapat anda.. dan nyatakan langkah-langkah yang lebih baik daripada itu.. supaya bukan sahaja pendapat yang kosong tetapi bernas.. contohnya,  itu tak benar ini tak benar.. nyatakan pendapat anda yang lebih bernas dan lebih benar lagi.. mestilah PM kita akan membalas..


ini tidak, hantar komen yang bukan-bukan.. pendapat pula lebih kepada mengutuk sahaja.. jangan la marah.. saya bukan mengatakan apa yang dilakukan oleh mereka-mereka yang di atas itu semua, adalah benar..yang benar tetap benar.. yang salah tetap salah..

Cuma saya kurang setuju dengan pendapat-pendapat sekarang ini.. berkata ikut sedap mulut saja.. biadap sangat.. apelah yang teruk sangat sampai perlu bersikap kurang ajar begitu..
bila isu-isu seperti ini timbul tak kira lah pada peringkat golongan dewasa ke remaja ke.. akhirnya bukan perpaduan yang tercapai sebaliknya perpecahan..

benda-benda alah macam nih.. saya sendiri pun alami… itupun dengan sahabat baik saya sendiri..
duduk di satu gerai sedang je sedap lepak-lepak… tertiba kalau masuk ja bab isu-isu macam nih… haru biru juga jawabnya..sampai tangan-tangan di atas dah.. itu nasib tangan lagi, kalau kaki jenuh jugaklah.. tapi sekadar untuk menghangatkan lagi topik kami memang macam tuh.. haha semuanya nak menang saja.. pokok pangkal sebenarnya tak tahu pun..

so ape kebaikan yang kita dapat.. dari saya masih belajar lagi.. isu seperti ini hangat diperkatakan, sampai lah saya nih seorang penggangur.... tak pernah jumpa penyelesaian nya pun.. dia bangkang sana dia bangkang sini.. dia sokong sana dia sokong sini..
 jadi orang seperti saya nih layak ke nak bersuara..

Cuma saya rasa panas bila ada orang mengutuk sana mengutuk sini.. tapi untuk apa nak bertengkar sapa salah sapa benar.. sedangkan diri sendiri pun masih mengharapkan duit kerajaan.. mengharapkan kerja kerajaan untuk lebih senang...yang sudah kerja kerajaan.. alhamdulillah, insyaallah tak susah hidupnya…..jadi tanya lah diri sendiri dan ingatlah di mana kita berdiri.. setiap persoalan ada penyelesaiannya.. ..
yang diam tuh lagi la.. bukan diam saja.. diam kerana malas nak panjang cerita..
memang panas punggung pun kalau baca.. siyes leha pun jadi panas sangat nih..
tak caya meh rasa..

well, lidah terkelu sahaja, diam seribu bahasa..
korang pun mesti tarik nafas panjang2 kan.. macam leha gak la.. ermmmmmmmmmmmmmmmmm
cam tuh lah.. apa yang boleh nak cakap lagi….
ermmmmmm lagi....

p/s: kucing dato seri cute ngatttt aishhhh


                              
                                                                                                                     luv much_leha



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...