Saturday, September 22, 2012

Aidilfitri 2012




Assalamualaikum..... 


Satu hari di hari raya.. lalala wah cik leha pagi-pagi raya lagi dah sibuk kau yer... sibuk menyanyi kat dapur sambil dok potong bawang... pagi-pagi lagi dah busy rumah aku.. sampaikan tak sempat nak makan.. alhamdulillah... apabila rumah kita didatangani dengan tetamu... sudah menjadi satu adab, di dalam islam juga menuntut supaya kita melayan tetamu yang menghadirkan diri ke rumah kita dengan layanan yang paling baik. Ha dengar tu paling baik.. lagi-lagi bulan raya ni. sedia la kau kuih raya banyak-banyak.. yang mai tiap-tiap hari tu tak jamu takpa dah aihh.. dalam islam lebih 3 hari dikira sedekah dah.. 

simpan kuih raya balik... hahaha

termenung seketika.................................................
"kakak, tolong buat kopi jap. ni Mak ngah datang ni.. bawak kuih empat segi sama (biskut kering)" 

"di dalam bilik. terus tutup lappy.. and then mak bukak pintu.. lahh dah tidoq dah ka.. hai awaii pulak tidoq budak nih.." ermmm and then mak berlalu ke dapur menyiapkan kopi..
bukak mata terus ngadap lappy saiz 14 inci kaler hitam. dok ngernyehh sorang-sorang macam kera sumbang bagai..

tudia anak dara apa aku nih kan.. perangai memang tak sememeh.. ha macam jahil dah kan aku nih.. ishh satu pengajaran ye adik-adik lepas nih toksah la dok ngeliat sangat.. itu lah aku di zaman purba dulu kala. di kala berumur 14 tahun.. 

sekarang ni tak lagi dah jadi baik dah..2012 akhirnya aku berkesempatan menunaikan solat raya bersama-sama dengan ibu aku di masjid. boleh dikira la dengan jari berapa kali aku p sembahyang raya. urmm dah banyak tahun tak pergi. Asyik ligan duit ja dulu. Berniaga di malam raya sampai ke pagi so sembahyang raya harus lah di atas katil...ha korang pun pernah apa tak pergi sembahyang raya. malas nak bangun pagi kan.. 

alhamdulillah terima kasih mak terima kasih ayah... huhu sendu la pulak pagi-pagi raya ni kan.. tok sah dok melalut banyak-banyak... raya dah lepas dah. dua bulan baru nak update. heeeeeeeeeh layan pic je la. cakap tak mau ha.. eh tulis la. zasssssss 


layan dulu sebuah lagu hari raya dendangan three of cousins....buah hatiku.. 








bersalam-salaman di pagi syawal.. mak ngah and family first turn menjamah hidangan aidilfitri..




wif pakngah haha dua-dua pakngah..

mak ngah and family..


abang long bagi duit raya dekat abang lang.. hahaha


time bersembang.. aku pulak sebuk je kat dapur.. huhuk mana aci tengok pic aku tak ada pun..
haishh sabar je lah wahai cik leha..

abang kedua and family... abang zam 



abang mie and cousin anep..  



wif my sis in law.. kak ela.. bukan penyanyi rock Ella tu ye..

okeh korang abaikan tudung blue kepunyaan mak i.. makcik rokiah binti hassan.. 



wewwwwwwwiiiiittttttt awek cun.... mana-mana??? baju kuning tu lerr awek cun..
sis ika nampak macam ustazah dah.. heeeeh upss




Anak saudara Mohd Faiz dan Nurul Izzati anak abang kedua.



Anak saudaraku Mohd Adib Adham dan Nur Alya Qaseh anak abang pertama



 
bab posing serah kat dia la.. si itam merlit. mr. black paiz. hehehe



wif familia..............







familiyaaa... lagi..



Salam lebaran daripada Arkuchik Solehah.............

Raya kedua wif my Bff.... yang nih part wajib.... tunggu........


















2 comments:

BicaraSamaAwan said...

hari raya adalah paling indah dalam hidup kita. kan?;)

arkuchik solehah said...

betul2.. hehe thanks.. bsa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...