Sunday, July 8, 2012

Nur Arissa Umaira

                                                          assalamualaikum 

Alhamdulillah syukur kepada Ilahi yang tidak terhingga, kerana telah mengurniakan seorang bayi perempuan yang cukup sifat semuanya kepada abang nasir iaitu anak ketiga dalam family aku. Selama 2 tahun lebih berkahwin bersama isterinya ramdiah binti etti ramli, akhirnya berjaya juga mendapat zuriat seorang baby perempuan. ohh so suweet kan. Aku pun dengan automatik nya dapat baby juga. 

So sekarang ni, aku sudah mempunyai tujuh orang anak. empat lelaki tiga perempuan. kahwin belum lagi. ohsem kan. Sebenarnya anak saudara @ anak buah dipanggil anak menakan dalam bahasa loghat perlis. hehe

Panggilan Makndak atau lebih glamour Makndak Cik ok. its sound sumtime like Landak. its totally difference from the original. korang jangan memandai nak menokok nambah pulak. seperti anak saudara aku yang bernama mohd adib adham. kadang kala terlajak kata kalau terlajak perahu memang boleh diundur, tapi terpanggil landak memang korang gelakkan aku lah kan. haii macam la tu kanak-kanak periang. 

Dalam adat melayu, cina india pun selalu nya ada pantang larang tersendiri terhadap ibu yang baru lepas bersalin. Pantang larang memang wajib dijaga kerana apabila seseorang ibu itu melanggar pantang larang akan membawa akibat nya di masa hadapan. cewah macam mak jemah lak aku. Pantang apa aku pun tak tahu. Serah pada yang pakar

tempat beradu ibu dan anak. 



persediaan untuk baby. satu sut warna pink. semua nya dipilih sendiri oleh papa and maktok nye. 



abang aku salah seorang bapa yang paling caring. segalanya diuruskan sendiri oleh beliau. Lahir saja baby gurl dia, dia pun berubah menjadi seorang bapa yang prihatin dan bertanggungjawab. segala nya disediakan sendiri daripada pakaian ibu sehingga lah pakaian baby. kiranya semua-semua lah. siapa tak sayang anak oi.. anak first pulak tu. 
bravo my bro. gud papa. 

time tunggu baby di hospital.. boring deyhh 


tadda. welcome to the world.
Nur Arissa Umaira Binti Mohd Nasir

daaa sampai dah di rumah mak tok.. haii semua 
subhanallah sungguh comel ciptaan Nya. alhamdulillah 

nama saya nur arissa umaira. sesuai tak?.. offcourse la kan. 


umaira yang bermaksud kemerah-merahan. tengok dah blushing dah dia. heeh


ermmm selesanya



dah buka mata dah. welcome to the house.


eh nangis pulak dia. hehe okeh bukan salah aku k. budak ni yang suka nangis.




setia menanti bgchik dan kakchik arissa. alya qaseh sepupu arissa sehari sebelum itu lagi dah terpacak kat rumah aku dari pagi sampai malam. tunggu baby mak lang nak balik. pandai ye budak-budak sekarang ni.
sepupu sepapat nih. 


tengok tu. nak jugak amik pic dengan arissa.


tengok abang chik dia nak menenggek jugak.. haha
"bila besar nak jadi macam makndak lah." arissa say hehe


saya suka tidur. 
ok saya nak tidur dah. gudnite alls.. 





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...